maandag 18 juli 2011

mooi weer

Het loopt allemaal een beetje langzamer dan gedacht. Ik kan de schuld aan het weer geven...
De tijd zit hem vooral in het nadenken over wat de beste oplossing is. Ook over de schaarscharnier, ben ik aan begonnen om zelf te maken, ging redelijk goed. Maar ik merkte toch dat ik te hoog had ingezet. Doordat ik te weinig speelruimte had (in de maatvoering) had ik de glij-revetten en lagers achterwege gelaten. en dardoor liep het voor geen meter. Via marktplaats een hefdak bouwer gevonden die er een set voor mij wilde maken. (a 200 euro...) deze paste in de hoogte wel maar in  de breedte niet. Opties waren om ze aan de buitenkant van het hefdak te plaatsen maar dat vond ik opties niet mooi en het ging weer poen kosten. (en ik moet een beetje op gaan passen, want het geld stroomt te hard de deur uit). Dus heb ik maar besloten om de toch aan de binnenkant te zetten, daardoor heb ik het onderste binnenprofiel 2cm richting de binnenkant geplaatst. daardoor had ik maar 1cm overlapping, ik hoop dat dit waterdicht genoeg is.....

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten