zaterdag 9 juli 2011

dag 3 veel gedacht

Vandaag niet al te veel gedaan. Een beetje de zooi opgeruimd.
Het uitgezaagde deel word rondom verlengt met een alu hoekprofiel van 80*50*4 mm. overlap 30mm. Kitten en poppen. Daarna word het onderste gedeelte weer verstevigd met de orginele profielen. Isolatie, en daarna 3mm triplex als afwerking. De isolatie word eerst een vloerisolatie (rol, schuim, reflecterend) daarna glaswol en daarna weer rol iso.
Wat ik vandaag wel veel heb gedaan zijn keuze's maken.
Een altijd terugkerend probleem is het reservewiel. Er zijn een aantal keuze's:
* laten zitten. Neemt onwijs veel plaats in en steekt uit in het looppad.





* voorop:




Auto word langer, minder koeling? nog meer gewicht aan de voorkant.

*achterop:
gewicht word mooier verdeeld, zit alleen in de weg als je de deur helemaal open wil doen., zit voor het raam
* Bovenop, voor: nadeel 40 kg op het dak, wat veel momentvergroting geeft bij bochten.

Ik weet het dus nog niet. op de orginele plek kan ik 80 liter water kwijt, de boiler en ik zit wat gunstiger met mijn standkachel slangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten