zondag 25 juli 2010

v- bak wissel lt95 101 ambu

Gister begonnen aan de versnellingsbak van de 101 te wisselen. Hij deed het nog redelijk goed en omdat ik de 101 iceland ready wil maken komt er een betrouwbare in.
Vorige week de voorste propshaft behandeld, nieuwe kruisjes en geverft.
resultaat: Beetje door de regendruppels heen kijken, kom ik dadelijk op terug. Achterste aandrijfas word ook zo.

De versnellingsbak, gister in de zon, samen met Joost. de zusterstoel weggehaald, en in het dakluik een lier gelegd en zo laten zakken. Omdat we het beiden nog nooit gedaan hadden heel voorzichtig en proberen (bak weegt 114kg). Het bleek dat het beste de achterkant een beetje moesten laten zakken en dan schuift hij langzaam uit de koppelingsplaat.

Daarna wat dingen over gezet van de oude bak naar de nieuwe bak, de ontluchtingslangen, de diflock schakelaar en de over5drive een beetje aangepast aan mijn wensen. (koppeling wat strakker gemaakt, en een olievul aansluiting. Er komt nu een leiding naar de zusterstoel. Als ik die openklap dan kan ik daar olie bij vullen. Normaal moest ik zusterstoel weghalen, tuinslang naar overdrive leggen, vuldop eraf, pijp erin, en alles weer terug. nu ligt de leiding eral.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten